2024-04-22 0
Паневропейската банка е първата банкова група, която въвежда картата в подобен мащаб на 12 пазара и за всички продукти
В рамките на партньорството си с Mastercard "УниКредит" обновява всички свои дебитни, кредитни и предплатени карти с Mastercard Touch Card. Новите картови продукти се отличават с уникални визии и групов дизайн, които помагат на незрящи или слабовиждащи хора да разпознаят типа на картата. Картите Mastercard Touch Card вече са налични в Италия, а през 2024 година постепенно се въвеждат и за всички клиенти в дванадесетте държави, в които банката оперира, като ще обхванат около 20 милиона карти.
Дизайнът на Mastercard Touch Card се основава на система от странични прорези (notch), които помагат на потребителите да идентифицират правилната карта само чрез докосване, което да им осигури повече независимост, докато извършват плащания онлайн или в магазини.
Статистиката показва, че в Европа има над 30 милиона незрящи и слабовиждащи хора или средно 1 от 30 европейци имат нарушено или липса на зрение . Приобщаването е неразделна част от културата и социалната стратегия на УниКредит, а тази инициатива подчертава ангажимента на банката да насърчава едно по-приобщаващо общество без бариери.
В съответствие с ESG принципите на банката, картата е изработена и от рециклирано PVC, като върху всеки продукт е отпечатан знак Mastercard Sustainable Card Badge, удостоверяващ неговата устойчивост.
В България, с представянето на новите карти, "УниКредит Булбанк" стартира и дарителска кампания, при която за всяко плащане на реален или виртуален ПОС терминал с карти Mastercard, осъществено от 23.04.2024 до 30.06.2024 година, банката ще дарява по 1 стотинка на организацията "Очи на четири лапи" за отглеждане на кучета водачи, като очакването на банката е сумата да надхвърли 90 000 лева.
"Съвместната инициатива на УниКредит Булбанк и Mastercard е значима стъпка към подобряване на достъпността за клиентите със зрителни нарушения. Нашата мисия е да създаваме по-справедлив свят, където всеки има равен достъп до финансови услуги, като същевременно допринасяме за екологичната устойчивост на нашите продукти", коментира Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор на "УниКредит Булбанк".
"Приобщаването на непредставени в икономиката групи е основна ценност на Mastercard, а Mastercard Touch е пример за нашата ангажираност да превръщаме това в стандарт на бизнеса с картовите разплащания." споделя Март Барнет, Президент на Mastercard за Европа. "Горди сме, че с УниКредит Булбанк даваме възможност на почти милион потребители в България да се докоснат до това ново мислене в индустрията и до каузата." добавя Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
"Проектът на УниКредит и Mastercard, за подобряване на достъпността до финансови услуги с карта за хиляди незрящи потребители, е гениално прост и изключително полезен! Ние от фондация "Очи на четири лапи" сме горди, че имаме такъв партньор, за когото улесняването на незрящите и слабо виждащи хора във всички измерения на живота им, е толкова важно. Благодарни сме и за безценния жест от страна на проекта, който ще ни позволи още трима български незрящи граждани да получат своите кучета водачи, за да подобрят и улеснят живота си", коментира Албена Алексиева - председател на фондация "Очи на четири лапи".
"УниКредит Булбанк" е първата банка в България, която заменя картите на всички над 1 милион клиенти с такива, изработени от рециклирана пластмаса и с прорез, който позволява разпознаване на вида разплащателна карта чрез допир. Със стартирането на кампанията, всеки може да проследи размера на достигнатото дарение на корпоративния сайт на банката, като информацията ще се обновява всеки работен ден.