Покупка на имот - въпроси
Публикувано на: 29 Май 2021, 10:16
Здравейте,
тъй като за пръв път през живота си ще правя сделка от подобен за мен значителен мащаб, отварям тази тема, за да получа повече информация относно моментите, на които трябва да обърна внимание. Накратко каква е ситуацията.
След доста години живот във въпросния имот под наем, стигнахме до консенсус със собствениците, които предложиха приемлива за мен цена. Финансирането е осигурено, цената е договорена и процесът е задействан.
Тъй като собствениците са възрастни и трудноподвижни хора, които живеят на около 100-тина километра от града, в който се намира имота, те са взели решението да упълномощят адвокат, който от тяхно има да сключи сделката пред нотариус, избран от мен. Въпросният адвокат вече е направил контакт с нотариуса относно необходимите документи, които следва да бъдат осигурени, за да се редуцират рисковете да се окажем на изповядване на сделката без да са налични някои неща и да си губим взаимно времето.
Информацията, която аз имам за историята на това жилище е, че преди около 10 години то е прехвърлено на текущите собственици от техен роднина и сега собственик на жилището според нотариалния акт е мъжът. Въпросите, за които ми се иска да получа малко повече информация са както следва:
1. За какво трябва да внимавам при сделката с упълномощен адвокат? Трябва ли да има нещо специфично в пълномощното освен заверката както на текста му, така и на подписите? Честа практика ли е в случаи на невъзможност за присъствие на собственика да се прави упълномощаване?
2. В деня на сделката, когато се отиде при нотариус, прави ли се проверка от него кой е собственикът на имота и има ли той пълното право да се разпорежда с него(да го продаде, без от това да възникнат претенции на други лица)?
3. Един от задължителните артикули при прехвърляне е проверката за тежест на имота. Адвокатът, който ще бъде упълномощен от продавача ми обясни, че от началото на тази година, въпросната проверка може да се направи електронно в деня на сделката и по този начин да се спести подаването на заявление и чакането за получаване на хартиен документ. Това често срещана практика ли е и достоверна ли е информацията в такъв случай?
Сърдечно благодаря на всички, включили се с отговори.
тъй като за пръв път през живота си ще правя сделка от подобен за мен значителен мащаб, отварям тази тема, за да получа повече информация относно моментите, на които трябва да обърна внимание. Накратко каква е ситуацията.
След доста години живот във въпросния имот под наем, стигнахме до консенсус със собствениците, които предложиха приемлива за мен цена. Финансирането е осигурено, цената е договорена и процесът е задействан.
Тъй като собствениците са възрастни и трудноподвижни хора, които живеят на около 100-тина километра от града, в който се намира имота, те са взели решението да упълномощят адвокат, който от тяхно има да сключи сделката пред нотариус, избран от мен. Въпросният адвокат вече е направил контакт с нотариуса относно необходимите документи, които следва да бъдат осигурени, за да се редуцират рисковете да се окажем на изповядване на сделката без да са налични някои неща и да си губим взаимно времето.
Информацията, която аз имам за историята на това жилище е, че преди около 10 години то е прехвърлено на текущите собственици от техен роднина и сега собственик на жилището според нотариалния акт е мъжът. Въпросите, за които ми се иска да получа малко повече информация са както следва:
1. За какво трябва да внимавам при сделката с упълномощен адвокат? Трябва ли да има нещо специфично в пълномощното освен заверката както на текста му, така и на подписите? Честа практика ли е в случаи на невъзможност за присъствие на собственика да се прави упълномощаване?
2. В деня на сделката, когато се отиде при нотариус, прави ли се проверка от него кой е собственикът на имота и има ли той пълното право да се разпорежда с него(да го продаде, без от това да възникнат претенции на други лица)?
3. Един от задължителните артикули при прехвърляне е проверката за тежест на имота. Адвокатът, който ще бъде упълномощен от продавача ми обясни, че от началото на тази година, въпросната проверка може да се направи електронно в деня на сделката и по този начин да се спести подаването на заявление и чакането за получаване на хартиен документ. Това често срещана практика ли е и достоверна ли е информацията в такъв случай?
Сърдечно благодаря на всички, включили се с отговори.