въпроси от "млад" управител на ЕС
Публикувано на: 16 Сеп 2016, 17:58
Здравейте,
от месец март.2016г. съм управител (домоуправител) на етажна собственост в панелен блок от 28 апартамента. Въпреки, че съм се запознал със ЗУЕС възникват някои важни за мен въпроси. На част от тях успявах да си отговоря с помощта на този форум, но все пак в процеса на работа възникват и други въпросителни, за които се налага да задам конкретни въпроси, за отговорите на които предварително Ви благодаря. Не съм юрист и се извинявам ако не използвам подходящата терминология.
Ще си формулирам въпросите по точки:
1.Проведохме общо събрание, темата беше "изграждане на хоризонтална парна инсталация - За или против". Събранието се отложи за след 1 час поради липса на кворум. След това присъстваха представители на около 55% идеални части. Възникна спор дали при тази инсталация всички 28 собственика ще заплащат "такса сградна инсталация" към топлофикация или тя ще се начислява само на тези абонати, които реално използват парно отопление. Закона за енергетиката ясно казва кои заплащат тази такса, а и аз се консултирах предварително с представител на "ЕВН България" - стана ясно, че се плаща се от всички. Групата желаещи да използват парно обаче твърдяха, че те също са питали и таксата сградна инсталация ще си е плащат само ползващите парно отопление. Така възникна спор и колебание между присъстващите относно как да гласува - "За" или "против". Взехме единодушно решение, всеки сам да провери коя информация е вярна и в рамките на 5 дни да гласува. Ето го и конкретният ми въпрос - законен ли е приложеният начин на гласуване? Реално аз 4 дни след събранието минавах през всеки да даде своя отговор и да се подпише в списъка. Всичко това е описано в протокола. Крайното решение е взето след като всички присъствали на събранието дадоха своя отговор 4 - 5 дни по - късно. Възможно ли е, заради тази подробност някой, който не е доволен от резултата да се опита да оспори решението на събранието? вярно ли е, че съдът може да отменя само положителни решения? В този конкретен случай е взето отрицателно решение.
2. В ЗУЕС ясно е записано с какво мнозинство се взимат решения на общото събрание. За някои теми се изисква мнозинство например от над 50% и.ч.. Как може да се вземе законно решение или възможно ли е да се вземе такова изобщо ако на събранието присъстват 45% и.ч. например. Ами ако събранието се проведе на следващия работен ден и присъстват 10% и.ч. ?
3. Управителния съвет имаме желанието да поставим видео наблюдение на партера (една камера). Какво се изисква за това действие? Трябва ли всички да са съгласни за това (100% и.ч.)? Със сигурност, хората които си "правят каквото си искат" ще са против, но те са 2 -3 собственика. Зададох въпроса до комисията за защита на личните данни, но отговор нямам от тях.
4. Сбора на процентите идеални части на всички 28 апартамента не е равен на 100%, защото блока е от три входа. Нашият сбор е приблизително 33% по нотариални актове. Още когато бях избран за управител, първата ми работа беше да преизчисля процентите. От недоглеждане направих грешка, която съм сигурен че не оказва влияние върху изчисляването на мнозинство при взимане на решения, но ....... грешката си е грешка. Преизчислих процентите и.ч. като приравних действителният сбор проценти и.ч. (пр. 33%) от документите за собственост към 100% . Използвах математическото тройно правило. В ЗУЕС е записано че, % и.ч. "се определят като съотношение между сбора на площта на самостоятелния обект и складовите помещения, придадени към обекта, разделен на сбора от площта на всички самостоятелни обекти и придадените складови помещения, като така полученото число се преобразува в проценти." Въпроса ми е, въз основа на неправилния начин за изчисление има ли основание взетите решения до момента да са не легитимни, като се има в предвид, че начина за преизчисляване е описан в протокола от проведеното тогава събрание и е взето с пълно мнозинство от всички присъствали?
Това са ми въпросите, извинявам се за дългия пост, но така мисля ще можете да дадете точни отговори. Благодаря Ви за съдействието, желая Ви късмет на всички.
от месец март.2016г. съм управител (домоуправител) на етажна собственост в панелен блок от 28 апартамента. Въпреки, че съм се запознал със ЗУЕС възникват някои важни за мен въпроси. На част от тях успявах да си отговоря с помощта на този форум, но все пак в процеса на работа възникват и други въпросителни, за които се налага да задам конкретни въпроси, за отговорите на които предварително Ви благодаря. Не съм юрист и се извинявам ако не използвам подходящата терминология.
Ще си формулирам въпросите по точки:
1.Проведохме общо събрание, темата беше "изграждане на хоризонтална парна инсталация - За или против". Събранието се отложи за след 1 час поради липса на кворум. След това присъстваха представители на около 55% идеални части. Възникна спор дали при тази инсталация всички 28 собственика ще заплащат "такса сградна инсталация" към топлофикация или тя ще се начислява само на тези абонати, които реално използват парно отопление. Закона за енергетиката ясно казва кои заплащат тази такса, а и аз се консултирах предварително с представител на "ЕВН България" - стана ясно, че се плаща се от всички. Групата желаещи да използват парно обаче твърдяха, че те също са питали и таксата сградна инсталация ще си е плащат само ползващите парно отопление. Така възникна спор и колебание между присъстващите относно как да гласува - "За" или "против". Взехме единодушно решение, всеки сам да провери коя информация е вярна и в рамките на 5 дни да гласува. Ето го и конкретният ми въпрос - законен ли е приложеният начин на гласуване? Реално аз 4 дни след събранието минавах през всеки да даде своя отговор и да се подпише в списъка. Всичко това е описано в протокола. Крайното решение е взето след като всички присъствали на събранието дадоха своя отговор 4 - 5 дни по - късно. Възможно ли е, заради тази подробност някой, който не е доволен от резултата да се опита да оспори решението на събранието? вярно ли е, че съдът може да отменя само положителни решения? В този конкретен случай е взето отрицателно решение.
2. В ЗУЕС ясно е записано с какво мнозинство се взимат решения на общото събрание. За някои теми се изисква мнозинство например от над 50% и.ч.. Как може да се вземе законно решение или възможно ли е да се вземе такова изобщо ако на събранието присъстват 45% и.ч. например. Ами ако събранието се проведе на следващия работен ден и присъстват 10% и.ч. ?
3. Управителния съвет имаме желанието да поставим видео наблюдение на партера (една камера). Какво се изисква за това действие? Трябва ли всички да са съгласни за това (100% и.ч.)? Със сигурност, хората които си "правят каквото си искат" ще са против, но те са 2 -3 собственика. Зададох въпроса до комисията за защита на личните данни, но отговор нямам от тях.
4. Сбора на процентите идеални части на всички 28 апартамента не е равен на 100%, защото блока е от три входа. Нашият сбор е приблизително 33% по нотариални актове. Още когато бях избран за управител, първата ми работа беше да преизчисля процентите. От недоглеждане направих грешка, която съм сигурен че не оказва влияние върху изчисляването на мнозинство при взимане на решения, но ....... грешката си е грешка. Преизчислих процентите и.ч. като приравних действителният сбор проценти и.ч. (пр. 33%) от документите за собственост към 100% . Използвах математическото тройно правило. В ЗУЕС е записано че, % и.ч. "се определят като съотношение между сбора на площта на самостоятелния обект и складовите помещения, придадени към обекта, разделен на сбора от площта на всички самостоятелни обекти и придадените складови помещения, като така полученото число се преобразува в проценти." Въпроса ми е, въз основа на неправилния начин за изчисление има ли основание взетите решения до момента да са не легитимни, като се има в предвид, че начина за преизчисляване е описан в протокола от проведеното тогава събрание и е взето с пълно мнозинство от всички присъствали?
Това са ми въпросите, извинявам се за дългия пост, но така мисля ще можете да дадете точни отговори. Благодаря Ви за съдействието, желая Ви късмет на всички.