Страница 1 от 1

Офис или апартамент

МнениеПубликувано на: 23 Юли 2016, 22:51
от stanipavlova
Здравейте,
може да ви се стори глупав въпрос, но не съм запозната и ще ви бъда много благодарна за разяснение.
Когато в жилищна сграда има апартамент използван за офис, как се дефинира, че това е офис. Фрилансърите също извършват услуга от дома си, но това не е офис. Счетоводители също понякога извършват дейност от апартамент. Как реално съсед може да пусне жалба и да каже, там има офис, без да е искано разрешение или да е сменяно предназначението.
Пак се извинявам ако е глупаво.
Приятна вечер на всички.

Re: Офис или апартамент

МнениеПубликувано на: 23 Юли 2016, 23:55
от ivan_lawyer
Примерно кантора на адвокат може да има на до-втори етаж, тоест -до втори асансьорен етаж-може. Без съгласие на ребята от входа. Фирми -мирми - всичко си правят фирмите регистрации на адреса. Формално обаче след трети етаж е таксувано - тоест трябва да плаща такса фирмата. То не е и след трети етаж - ми направо си дължи фирмата.

Дребна работа е това, не знам за задълбочени такива проблеми.

Re: Офис или апартамент

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2016, 00:14
от stanipavlova
Здравейте, благодаря Ви за отговора. Това означава ли, че кантора или офис на консултанти или други такива, може да се направи на партер и първи етаж, дори без разрешение от съседите ???

Re: Офис или апартамент

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2016, 01:44
от TheOldMan
Да ви разправям реална случка ...
Апартамент, купен от съдружник във фирмата. Естествено без промяна на предназначението. Обаче собственика решава да си изкара талон за "зелена зона" за да може да паркира пред офиса. И ... тесла. Идват от кметството и искат да разберат тук живее ли се или се работи. Не можело и двете.
А апартамента е на партер... Вярно, няма отделен вход, ма пък и дейността на фирмата е такава, е няма върволица от клиенти.
Та въпроса със съгласието е второстепенен. Първостепенно е какво е предназначението на имота. Или ще се живее в него, или ще се работи.

Re: Офис или апартамент

МнениеПубликувано на: 24 Юли 2016, 17:48
от jhoro
Шукар боке - романе. В превод - Хубава(сладка) работа, ама циганска
TheOldMan написа:...Идват от кметството и искат да разберат тук живее ли се или се работи. Не можело и двете.
... Първостепенно е какво е предназначението на имота. Или ще се живее в него, или ще се работи.

Значи - ако човек развива някаква дейност и същата не е свързана с идване на клиенти при него - не може да си декларира част от разходите като "необходимо присъщи разходи" за дейността. Нещо, което в нормалните държави си е в реда на нещата.

Re: Офис или апартамент

МнениеПубликувано на: 02 Окт 2016, 19:50
от bobikolev
прилага ли се чл. 38 от ЗУТ а именно задължителна промяна на предназначението на собствения ми апартамент в офис, в случай че в едната стая съм си направил работилница в която ремонтирам финна електроника(работа без шум и замърсяване),която аз си донасям и изнасям, т.е. надомна работа към собствената ми фирма без достъп на външни лица във входа. Подчертавам без достъп на външни лица в сградата(блок,вход)

Re: Офис или апартамент

МнениеПубликувано на: 02 Окт 2016, 23:22
от ivan_lawyer
Формално е фирма - но на практика - едва ли ще стане на проблем.
Ако искате да пренебрегнете такса - то си замълчете и така.Съседите са за това - да шушнат нещо.
Аз си държа адвокатската кантора от 16 години и нямам проблеми.
Клиентите идват и си отиват и така.