Какво е непосредствен съсед на обект?
Публикувано на: 06 Май 2016, 09:14
Уважаеми съфорумци, въпросите са ми следните:
1. Преустройва се обект от жилищен в търговски на втори етаж на сградата (като се премахва стена на жилищна стая за достъп към търговския обект, със съмостоятелен вход от улицата).
Изисква се нотариално заверено съгласие на съседите в дясно и ляво, горе и долу.... според ЗУТ, когато се променя статута от жилищен в търговски, по изключение преустройство над първа плоча, но се свиква ОС, с процент гласове се дава съгласие. (само че нито някой ни е уведомил за преустройване от общината, нито е свикано ОС. От общината обаче са издали разрешение за строеж. По НА преусройвания обект е на втори етаж т.е., над първа плоча, упорито общината твърди в отговор на жалбите ни, че обекта е на първи етаж, явно за избягване на уведомление на съсобствениците и искане на съгласието им.
Знаем, че важат етажите по НА.
Когато жилището на собствениците на този търговски обект е над обекта за преустройство, те считат ли се за непреки съседи и няма ли конфликт на интереси в този смисъл?Кой гарантира, че частното им жилището намиращо се над търговския им обект няма да се ползва за всякакви нужди обслужващи този обект ?
2. Какво е първа плоча?
3. Плащат ли се разходите за управление и поддържане на етажната собственост, когато търговски обект е със самостоятелен вход, разположен на 1 и 2-ри етаж?
Съгласно измененията в ЗУЕС от 2011, четем следното:
(6) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Собственик, ползвател или обитател по ал. 5 –(ал. 5 -Собственик, ползвател или обитател, който упражнява професия или извършва дейност в самостоятелен обект на етажната собственост, свързана с достъп на външни лица, заплаща разходите за управление и поддържане на общите части в размер от трикратния до петкратния размер, определен с решение на общото събрание) -
заплаща разходите за управление и поддържане на общите части на сградата в размера по ал. 1–(ал. 1- Разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците, ползвателите и обитателите. , когато за самостоятелните им обекти е предвиден отделен вход.)
Съгласно тези промени, ползвателите и обитателите заплащат такса - независимо, че са с отделен вход - греша ли?
Става въпрос за медицински център, разположени на 1-ви и 2-ри етаж, разполагащ с около 10 кабинета с лекари и обслужващ персонал, регистратура и чакалня за пациенти на 2-ри етаж с денонощен режим на работа.
4. Общината е разрешила денонощно работно време, но този обект е разположен на 1 и 2-ри етаж в жилищната сграда, и независимо че е с отделен вход, не би ли трябвало да се изисква разрешението и на останалите съсобственици?
Моля да ми дадете координатите на добър адвокат с опит в областта на ЗУЕС и ЗУТ. Тъй като въпросните собственици на Медицински център от 3 години не са свиквали ОС, а от 5 г. са несменяеми домоуправители.
(нямаме "Правилник за вътрешния ред", за който от години настоявам, нямаме "контролен орган", който да констатира нарушения и безпокойства създадени от функционирането на този обект, и т.н. Домоуправителите, собственици на този обект, казват: "било по-хубаво без събрания, щяли сме да се избием и т.н)
Знам, че мога да свикам събрание, но преди това ми трябва сериозна консултация с адвокат, който най-вероятно ще се наложи да присъства на едно бъдещо събрание.
Благодаря на отзовалите се!
1. Преустройва се обект от жилищен в търговски на втори етаж на сградата (като се премахва стена на жилищна стая за достъп към търговския обект, със съмостоятелен вход от улицата).
Изисква се нотариално заверено съгласие на съседите в дясно и ляво, горе и долу.... според ЗУТ, когато се променя статута от жилищен в търговски, по изключение преустройство над първа плоча, но се свиква ОС, с процент гласове се дава съгласие. (само че нито някой ни е уведомил за преустройване от общината, нито е свикано ОС. От общината обаче са издали разрешение за строеж. По НА преусройвания обект е на втори етаж т.е., над първа плоча, упорито общината твърди в отговор на жалбите ни, че обекта е на първи етаж, явно за избягване на уведомление на съсобствениците и искане на съгласието им.
Знаем, че важат етажите по НА.
Когато жилището на собствениците на този търговски обект е над обекта за преустройство, те считат ли се за непреки съседи и няма ли конфликт на интереси в този смисъл?Кой гарантира, че частното им жилището намиращо се над търговския им обект няма да се ползва за всякакви нужди обслужващи този обект ?
2. Какво е първа плоча?
3. Плащат ли се разходите за управление и поддържане на етажната собственост, когато търговски обект е със самостоятелен вход, разположен на 1 и 2-ри етаж?
Съгласно измененията в ЗУЕС от 2011, четем следното:
(6) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Собственик, ползвател или обитател по ал. 5 –(ал. 5 -Собственик, ползвател или обитател, който упражнява професия или извършва дейност в самостоятелен обект на етажната собственост, свързана с достъп на външни лица, заплаща разходите за управление и поддържане на общите части в размер от трикратния до петкратния размер, определен с решение на общото събрание) -
заплаща разходите за управление и поддържане на общите части на сградата в размера по ал. 1–(ал. 1- Разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците, ползвателите и обитателите. , когато за самостоятелните им обекти е предвиден отделен вход.)
Съгласно тези промени, ползвателите и обитателите заплащат такса - независимо, че са с отделен вход - греша ли?
Става въпрос за медицински център, разположени на 1-ви и 2-ри етаж, разполагащ с около 10 кабинета с лекари и обслужващ персонал, регистратура и чакалня за пациенти на 2-ри етаж с денонощен режим на работа.
4. Общината е разрешила денонощно работно време, но този обект е разположен на 1 и 2-ри етаж в жилищната сграда, и независимо че е с отделен вход, не би ли трябвало да се изисква разрешението и на останалите съсобственици?
Моля да ми дадете координатите на добър адвокат с опит в областта на ЗУЕС и ЗУТ. Тъй като въпросните собственици на Медицински център от 3 години не са свиквали ОС, а от 5 г. са несменяеми домоуправители.
(нямаме "Правилник за вътрешния ред", за който от години настоявам, нямаме "контролен орган", който да констатира нарушения и безпокойства създадени от функционирането на този обект, и т.н. Домоуправителите, собственици на този обект, казват: "било по-хубаво без събрания, щяли сме да се избием и т.н)
Знам, че мога да свикам събрание, но преди това ми трябва сериозна консултация с адвокат, който най-вероятно ще се наложи да присъства на едно бъдещо събрание.
Благодаря на отзовалите се!