ДДС - Възстановяване или разлика в наличностите
Публикувано на: 26 Мар 2020, 17:33
Здравейте от скоро минахме по ДДС имаме доста фактури който сме взимали по ДДС преди това, почнахме да приспадаме дължимото ДДС за сега, но стана проблема с корона вируса и спряхме да продаваме.
Имаме останало ДДС около 2000-3000 лева от закупени стоки.
Доколкото разбрах от счетоводителя, ако не го изхарчим до 3 месеца (имаме фактури от декември по ДДС и от Февруари по ДДС) ще ни го възстановят до 30 дена по банков път. Аз честно казано ми звучи глупаво да си го дръпна и после като се нормализират нещата пак да го върна, как се процедира в момента? Доколкото разбрах след като ни преведат парите ще ни направят отново данъчна и физическа ревизия, ще броят какво имаме в наличност и ако не съвпадат ще ни пишат глоба? Колко е глобата и как да я избегнем. По принцип по документи нямаме склад или обект продаваме онлайн с ППП. Къде ще ни правят ревизия като нямаме склад по документи?
Най-много ме притесняват няколко случая от едни от първите ни фактури, НАБУТАЛИ са ни повече бройки от колкото сме купили. Примерно сме купили и имаме в наличност 500 бр от артикул Х, а в фактурата пише 3500 бр по 0.50ст.
А артикул У имаме 100 броя а по фактури имаме 120 броя.
Как да процедираме? Моля за съвет и благодаря предварително. Лошото е при нас е че сме в ниша в която повечето от вносителите и складовете на едро не издават точни фактури.
Имаме останало ДДС около 2000-3000 лева от закупени стоки.
Доколкото разбрах от счетоводителя, ако не го изхарчим до 3 месеца (имаме фактури от декември по ДДС и от Февруари по ДДС) ще ни го възстановят до 30 дена по банков път. Аз честно казано ми звучи глупаво да си го дръпна и после като се нормализират нещата пак да го върна, как се процедира в момента? Доколкото разбрах след като ни преведат парите ще ни направят отново данъчна и физическа ревизия, ще броят какво имаме в наличност и ако не съвпадат ще ни пишат глоба? Колко е глобата и как да я избегнем. По принцип по документи нямаме склад или обект продаваме онлайн с ППП. Къде ще ни правят ревизия като нямаме склад по документи?
Най-много ме притесняват няколко случая от едни от първите ни фактури, НАБУТАЛИ са ни повече бройки от колкото сме купили. Примерно сме купили и имаме в наличност 500 бр от артикул Х, а в фактурата пише 3500 бр по 0.50ст.
А артикул У имаме 100 броя а по фактури имаме 120 броя.
Как да процедираме? Моля за съвет и благодаря предварително. Лошото е при нас е че сме в ниша в която повечето от вносителите и складовете на едро не издават точни фактури.