Страница 1 от 1

ДДС - Възстановяване или разлика в наличностите

МнениеПубликувано на: 26 Мар 2020, 17:33
от trendas
Здравейте от скоро минахме по ДДС имаме доста фактури който сме взимали по ДДС преди това, почнахме да приспадаме дължимото ДДС за сега, но стана проблема с корона вируса и спряхме да продаваме.
Имаме останало ДДС около 2000-3000 лева от закупени стоки.

Доколкото разбрах от счетоводителя, ако не го изхарчим до 3 месеца (имаме фактури от декември по ДДС и от Февруари по ДДС) ще ни го възстановят до 30 дена по банков път. Аз честно казано ми звучи глупаво да си го дръпна и после като се нормализират нещата пак да го върна, как се процедира в момента? Доколкото разбрах след като ни преведат парите ще ни направят отново данъчна и физическа ревизия, ще броят какво имаме в наличност и ако не съвпадат ще ни пишат глоба? Колко е глобата и как да я избегнем. По принцип по документи нямаме склад или обект продаваме онлайн с ППП. Къде ще ни правят ревизия като нямаме склад по документи?

Най-много ме притесняват няколко случая от едни от първите ни фактури, НАБУТАЛИ са ни повече бройки от колкото сме купили. Примерно сме купили и имаме в наличност 500 бр от артикул Х, а в фактурата пише 3500 бр по 0.50ст.
А артикул У имаме 100 броя а по фактури имаме 120 броя.

Как да процедираме? Моля за съвет и благодаря предварително. Лошото е при нас е че сме в ниша в която повечето от вносителите и складовете на едро не издават точни фактури.

Re: ДДС - Възстановяване или разлика в наличностите

МнениеПубликувано на: 29 Мар 2020, 11:47
от tochotocho
Явно счетоводителят е от типа : отнисам, нанисам, разнисам ! Поставяте му задача да оправи нещата! Къде е бил когато получавате реално 500 бройки , а фактурата е за 3500. Колко бройки е заприходил! Значи сега на склад по фактура имате 3500, а реално 500 бр. Как ще се оправдае липсата? Протоколи за брак, дарение и пр.

Re: ДДС - Възстановяване или разлика в наличностите

МнениеПубликувано на: 28 Юни 2020, 09:25
от kociboss
trendas написа:Здравейте от скоро минахме по ДДС имаме доста фактури който сме взимали по ДДС преди това, почнахме да приспадаме дължимото ДДС за сега, но стана проблема с корона вируса и спряхме да продаваме.
Имаме останало ДДС около 2000-3000 лева от закупени стоки.

Доколкото разбрах от счетоводителя, ако не го изхарчим до 3 месеца (имаме фактури от декември по ДДС и от Февруари по ДДС) ще ни го възстановят до 30 дена по банков път. Аз честно казано ми звучи глупаво да си го дръпна и после като се нормализират нещата пак да го върна, как се процедира в момента? Доколкото разбрах след като ни преведат парите ще ни направят отново данъчна и физическа ревизия, ще броят какво имаме в наличност и ако не съвпадат ще ни пишат глоба? Колко е глобата и как да я избегнем. По принцип по документи нямаме склад или обект продаваме онлайн с ППП. Къде ще ни правят ревизия като нямаме склад по документи?

Най-много ме притесняват няколко случая от едни от първите ни фактури, НАБУТАЛИ са ни повече бройки от колкото сме купили. Примерно сме купили и имаме в наличност 500 бр от артикул Х, а в фактурата пише 3500 бр по 0.50ст.
А артикул У имаме 100 броя а по фактури имаме 120 броя.

Как да процедираме? Моля за съвет и благодаря предварително. Лошото е при нас е че сме в ниша в която повечето от вносителите и складовете на едро не издават точни фактури.


Първо ДДС-то не се "ХАРЧИ" :)

Парите не се превеждат преди да ви бъде направена проверката. Физически да ви броят наличности е много малко вероятно, да не говорим за 3000лв почти абсурдно... НО всичко може да се очаква.

Поискайте корекция на фактурата за позициите. След като стойността и не се променя, не е проблем. Най-малкото официално писмо от търговеца за фактическа грешка в количеството (стига да не е в някаква схема и той а да става въпрос за грешка). Всъщност не на счетоводителя а ВАША е отговорността да следите какво е написано във фактурата. Предполагам не счетоводителя ви лично е приел стоката а Вие или ваш служител. Това е начина да избегнете глобата. Ревизия за възстановяване на 3000лв няма да ви направят - прави се "проверка", която е само на документи - това е в общия случай. Когато нямате склад "по документи", проверяващите (ако изобщо се случи) ще Ви поискат да посочите мястото на съхранението на стоките и могат да дойдат на проверка там.

Шанса да "изхарчите" ддс-то е да пуснете касов бон в последния ден от 3-тия месец покриващ ДДС-то което следва да се възстанови, и след като подадете ДДС справката с която сте "изхарчили" ддс-то, да сторнирате бележките като върната стока, грешно въведена сума. Не е от "чистите" варианти, но ви печели още един период от 3 месеца. Друг вариант е да разиграете нещата с друга фирма, която няма проблеми с възстановяването на ддс като пуснете фактура и след това я сторнирате - но едва ли някой ще се съгласи на това.

Всъщност темата е от Март. До сега би трябвало да сте решили въпроса - споделете по какъв начин - ще бъде полезно на други които са в тази ситуация.